VREMEA LUI „LAS’ CĂ MERGE ȘI AȘA”

 




    MOTTO: În zilele de 19 și 20 martie 2022, a avut loc la New York, Târgul internațional de turism The Travel & Adventure Show, în cadrul căruia România a deținut un stand de reprezentare și promovare a produselor turistice autohtone. Manifestarea a constituit spațiul mult-așteptat de specialiștii în domeniu pentru a disemina informații exclusive, oferte de călătorie și programe turistice care nu pot fi găsite într-o astfel de prezentare nicăieri altundeva. Reprezentanții țării noastre au beneficiat, pe toată perioada desfășurării evenimentului de suportul și sprijinul logistic al conducerii Consulatului General al României la New York și al Echipei Biroului de Promovare Comercială și Economică” (postare de pe pagina Consulatului General al României la New York, 5 aprilie 2022, ștearsă imediat ce în țară poza a stârnit un scandal care, ca de obicei, se va stinge fără niciun fel de consecințe)
    ......................................................................................................
    Credeți că e stupefiant faptul că România s-a prezent așa cum s-a prezentat la Târgul New York Travel & Adventure, pe 19-20 martie 2022? Ei, sigur că da, numai că moțul pe stupefacție, după părerea mea, îl reprezintă oficialii care s-au tras în poză, zâmbitori, cu isprava și au pus-o pe FACEBOOK fără să înțeleagă ce este în neregulă cu treaba asta.

    Condițiile, pentru toți cei care au fost interesați să participe, au fost identice: o perdea neagră pe fundal și 2 pupitre acoperite cu pânză neagră în prim plan. De aici încolo, depindea de fantezia fiecărei țări sau regiuni cum avea să transforme această idee de capelă mortuară într-un loc atrăgător pentru cei care vor să călătorească.

    Am privit imaginile de ansamblu. Lume multă, vânzoleală pe măsură, compunând, în general, un tablou pestriț și vesel... peste tot, zic, mai puțin la standul României unde numai mortul, lumânările și coliva lipseau. Sau, mai bine spus, „mortul” era expus, în câteva poze rău imprimate, pe perdea sau agățate de fața de masă. Așa arăta „spațiul mult-așteptat de specialiștii în domeniu pentru a disemina informații exclusive (!!!, n.n.), oferte de călătorie și programe turistice care nu pot fi găsite ÎNTR-O ASTFEL DE PREZENTARE nicăieri altundeva”. Aici a trebuit să le dau dreptate autorilor textului: într-adevăr, ÎNTR-O ASTFEL DE PREZENTARE nu cred că se mai egzistă și diseminează...

    Mă uit, la întâmplare, la standul Surinamului... sau la standul Siciliei -în fotografie se vede puțin și din standul Croației... Nu-ți trebuie multă imaginație, se pare, pentru ca să transformi un spațiu auster și mohorât într-unul primitor și vesel. Doar un pic culoare, un pic de bunăvoință, un pic de implicare. Atât.
România s-a întors însă, cu o fluturare de batistă, la vremea lui „las’ că merge și așa...” O să-l vedeți pe „las’ că merge și așa...” peste tot: în blocurile de locuințe construite în ultimii ani... în drumurile reabilitate în timp ce peste stratul asfaltic plouă torențial... în muzica tânără, total lipsită de fantezie și de melodie... în pseudo-folclorul de tip nou... în diplomele, masteratele și doctoratele din nesfârșitele CV-uri ale unor persoane publice... în subiectele pentru examenul de Bacalaureat... în poezia premiată a ultimilor ani... în vernisaje și lansări de carte... în conducerea țării.

    Peste tot nepăsătorul „las’ că merge și așa...” a învins. El a dovedit că se poate. Că nu e nevoie nici de inteligență, nici de creativitate, nici de muncă, nici de dragoste. Că nu e nevoie de nimic din toate astea pentru ca să poți bifa în agendă un „s-a făcut!” lipsit de satisfacție. Și nu cred că de aici mai este drum de întoarcere.
    .........................................................................................
    P.S. În imagine, standurile Siciliei, Surinamului și României, la Târgul New York Travel & Adventure, martie 2022.


    21 aprilie 2022

Comentarii

Postări populare